Lista dispune de cautare incrementala si astfel, prin tastarea primelor caractere din denumirea clientului pozitia cursorului in cadrul listei se muta in dreptul clientului cautat.
Selectarea unui client din lista pentru utilizarea lui in cadrul modulelor aplicatiei se realizeaza prin actionarea tastei “Enter” sau dublu-click cand cursorul este pozitionat in dreptul acestuia.
Clientii inactivi sunt afisati in cadrul listei pe un fond gri inchis si nu vor putea fi selectati in cadrul modulelor aplicatiei.
Pentru a edita datele clientilor trebuie accesata pagina “Detalii”.
Campurile ce trebuie completate sunt cele ce tin de identitatea clientului. Datele acestuia pot fi importate de aplicatie de pe serverele Ministerului Finantelor prin tastarea codului fiscal in zona de editare corespunzatoare si actionarea butonului buton_extragere_date . In afara de campurile generale ce privesc identitatea clientului avem si cateva atribute specifice aplicatiei si anume :
– “Activa” se refera la calitatea clientului in cadrul aplicatiei. Daca acest camp nu este bifat, clientul, chiar daca apare in nomenclator, nu va mai putea fi selectat in modulele aplicatiei. De asemenea, clientul inactiv va fi afisat pe un fond gri inchis in lista clientilor ;
– “Semnatura” se refera la faptul ca firma client este asociata sau nu cu certificatul digital pe care-l utilizam pentru comunicarea cu Ministerul Finantelor Publice. Acest camp se bifeaza daca firma client este asociata certificatului digital si ramane debifat in caz contrar;
– “Entitate prestatoare” reprezinta atributul entitatii curente de a fi una din entitatile comerciale prin care sunt prestate serviciile in cadrul cabinetului si care poate avea calitatea de prestator in contractele comerciale de prestari servicii. La inregistrarea si generarea contractelor client, in grila “Evidenta contracte prestari servicii” in campul “Prestator” vor fi aduse in lista derulanta pentru selectie entitatile care au acest camp bifat;
– “Utilizator/parola Revisal” stocheaza datele de conectare pe serverul Inspectiei Muncii pentru raportarile Revisal. Aplicatia nu dispune de functionalitati de comunicare automata cu serverul Inspectiei Muncii.
– in lista “Date vector fiscal” se introduc declaratiile pe care firma client este obligata sa le depuna, impreuna cu intervalul de timp in cadrul caruia exista aceasta obligatie (intre Data start si Data stop), cu frecventa de depunere a acestor declaratii (lunar, bilunar, trimestrial, semestrial, anual). Campul “Activ” se refera la valabilitatea obligatiei de a depune declaratia. Daca campul este setat ca inactiv atunci declaratia nu va fi preluata in centralizatorul de declaratii la initializarea acestuia.
– in lista “Evidenta contracte prestari servicii”, aplicatia tine evidenta contractelor client si a actelor aditionale ale acestora. Sunt stocate cele mai importante elemente ale contractelor (numarul si data contractului, intervalul de valabilitate si tariful). Stocarea datelor principale ale contractelor este necesara deoarece aplicatia dispune de cateva functionalitati care utilizeaza aceste date si anume :
a) generarea automata a contractelor si a actelor aditionale pe baza acestor date, utilizand sabloanele de contracte/acte aditionale ale aplicatiei. Generarea contractelor/actelor aditionale se realizeaza actionand butonul buton_generare_contracte. La actionarea butonului contractul sau actul aditional este afisat pe ecran intr-o fereastra dedicata pe baza unui sablon predefinit;
Sabloanele pentru contract si act aditional sunt doar niste propuneri si se pot modifica prin actionarea butonului “Configurare” din fereastra de vizualizare. Sabonul modificat se salveaza cu acceasi denumire in directorul aplicatiei si la urmatoarea generare documentul va fi actualizat.
b) un sistem de raportare a eficientei pe clienti care utilizeaza tarifele contractelor in termenul de valabilitate pentru a le compara cu costul orelor/om prestate. Raportul se genereaza din modului de rapoarte ;
c) un sistem de raportare a contractelor client in care sunt evidentiate contractele cu termen de valabilitate expirat, clientii pentru care nu a fost intocmit inca un contract de prestari servicii, etc.
Prin actionarea butonului (Servicii WEB A.N.A.F.) se vor activa doua optiuni privind accesarea resurselor existente ca servicii web specifice, si anume :
Astfel, aplicatia are posibilitatea de a asigura actualizarea nomenclatorului de clienti prin extragerea informatiilor disponibile pe serverele A.N.A.F. referitoare la clientii atasati certificatului digital. De asemenea exista posibilitatea de a actualiza vectorii fiscali in cadrul aplicatiei pentru clientii selectati tot prin interogarea serverelor A.N.A.F. Lista declaratiilor ce trebuie depuse aflate in dosarul fiscal este actualizata in aplicatie fara a afecta declaratiile ce nu se regasesc in vectorul fiscal A.N.A.F. dar sunt setate in aplicatie.
Pentru a accesa aceste functionalitati este necesar certificatul digital si existenta dreptului de acces la spatiul privat virtual pentru fiecare client in parte.
In lista “Documente dosar permanent” sunt evidentiate documentele clientului curent ce constituie dosarul permanent al acestuia asa cum este reglementat in Standardul Profesional 21 emis de C.E.C.C.A.R. Documentele pot avea orice format si pot fi adaugate in baza de date actionand butonul “+”. Un avantaj foarte important este acela ca aceste documente pot fi accesate de utilizatorii aplicatiei cu drepturi specifice indiferent de locatia in care ruleaza aplicatia (local sau la distanta). Eliminarea unui document din baza de date se realizeaza prin actionarea butonului “-” cand documentul ce se doreste a fi eliminat este selectat in lista. Prin actionarea click-dreapta se deschide un meniu contextual cu doua optiuni :
– “Deschidere” pentru deschiderea documentului selectat din lista dosarului permanent. Aceasta operatiune se poate realiza si prin actionarea dublu-click pe documentul selectat in lista ;
– “Savare” pentru extragerea din baza de date a documentului selectat si salvarea lui in formatul in care a fost stocat.